Jos sinulla on laajan tason kotivakuutus, voit viedä laitteesi yhteistyökumppanillemme Fonumille korjattavaksi tai arvioitavaksi. Tällöin sinun ei tarvitse tehdä vahinkoilmoitusta. Jos haet korvausta matkatavaravakuutuksesta tai haluat korjauttaa puhelimesi muualla kuin Fonumilla, voit tehdä vahinkoilmoituksen verkkopalvelussamme.
Matkapuhelin tai tabletti rikkoutui
Toimi näin
1
1. Vie laite Fonumille
Kun sinulla on laaja kotivakuutus, voit viedä laitteesi yhteistyökumppanillemme Fonumille, jos laite ei ole kastunut tai vahingoittunut korjauskelvottomaksi. Kun asioit Fonumilla, sinun ei tarvitse tehdä vahinkoilmoitusta. Ota mukaan henkilöllisyystodistus ja kerro Fonumilla, että sinulla on kotivakuutus Turvassa. Etsi lähin toimipaikka alta.
Hae kumppania
Käytä nykyistä sijaintiaValitse sijainti kartalta
2
2. Fonum tarkastaa laitteen
Fonum tarkastaa laitteen ja arvioi laitteen vaurioiden ja iän perusteella, kannattaako laitetta korjata. Jos laitteen korjaaminen on kannattavaa, Fonum korjaa laitteen ja perii sinulta omavastuun. Jos laitteen korjaaminen ei ole kannattavaa tai mahdollista, Fonum ilmoittaa rahallisen korvauksen tiedot suoraan Turvalle. Tällöin korvauksessa huomioidaan mahdollinen ikävähennyksen osuu ja omavastuu.
Haetko korvausta matkatavaravakuutuksesta tai korjautitko laitteesi muualla? Toimi näin
1
1. Selvitä tiedot
Selvitä laitteen merkki, malli, käyttöönottovuosi sekä uuden vastaavan hinta. Jos olet jo korjauttanut laitteen, ilmoita korjauskulut ja säilytä korjauskuitti. Jos olet ostanut laitteen liikkeestä, ilmoita ostoajankohta sekä ostohinta. Jos olet ostanut käytetyn mobiililaitteen yksityishenkilöltä, ilmoita laitteen alkuperäinen käyttöönottovuosi.
2
2. Säilytä laite ja tositteet
Säilytä kaikki vahinkoon liittyvät tositteet. Älä hävitä rikkoutunutta laitetta, ennen kuin olet saanut korvauspäätöksen. Jos haet korvausta matkatavaravakuutuksesta, säilytä myös matkaliput.
3
3. Tee vahinkoilmoitus
Ilmoita vahingosta kirjautumalla verkkopalveluun. Vahinkoilmoitukselle ei tarvitse liittää kuitteja tai tapahtumaan liittyviä asiakirjoja. Jos tarvitsemme niitä, otamme sinuun yhteyttä. Jos haet korvausta liittosi matkatavaravakuutuksesta, ilmoita hakemuksella liittosi nimi.
Hae korvausta kotivakuutuksestaHae korvausta matkatavaravakuutuksesta
Usein kysyttyä
Jos laitetta ei kannata tai voi korjata, omavastuuosuutesi ja mahdollinen ikävähennyksen osuus vähennetään korvauksesta.
Yleisimpien puhelinmallien osalta korjaus onnistuu useimmiten saman päivän aikana. Harvinaisempiin malleihin voidaan joutua tilaamaan varaosia erikseen, jolloin korjausaika on pitempi.
Voit tarkistaa vakuutuksesi sisällön ja mahdollisen omavastuun TaskuTurvasta tai verkkopalvelusta.
Lataa TaskuTurvaKirjaudu verkkopalveluun
Apple-laitteen korjaustoimenpiteitä ei aloiteta ennen kuin laitteen Find My iPhone/Etsi iPhoneni -toiminto on poistettu käytöstä. Katso ohjeet toiminnon poistamiseen täältä.
Fonum ei käytä korjauksissaan Apple valtuuttamia osia, vaan vastaavia osia. Jos Apple -laitteen korjaaminen ei ole mahdollista, on ensisijainen korvaustapa hankkia tilalle vastaava tehdashuollettu vaihtolaite. Vaihtolaitekäytäntö on Applen oma korjaustoimenpide.
Alkuperäinen takuu päättyy puhelimen korjaukseen. Korjauksen yhteydessä Turvan asiakkaat saavat Fonumin myöntämän alkuperäistä takuuta vastaavan takuun jäljellä olevalle ajalle.
Korjaustyölle ja varaosille on elinikäinen takuu. Takuu ei kuitenkaan koske akkuja ja kosteusvaurioituneita laitteita.
Korjauksissa käytetään laadultaan alkuperäistä vastaavia osia. Fonum korjaa kaikenmerkkisiä laitteita.
Olethan jo ladannut TaskuTurva -mobiilisovelluksen?
TaskuTurvan avulla voit tarkastella vakuutuksiasi ja hoitaa vakuutusasioitasi. Sieltä löydät myös vakuutuksiin liittyvät suorakorvauskortit ja voit viestitellä kanssamme. Tutustu TaskuTurvaan.
Henkilöasiakkaan asiointi
Yhteystiedot Asioi digissä Osta verkosta Pyydä tarjous Varaa aika Häiriötiedotteet Vakuutuksen irtisanominen